έργα
Η PostScriptum ολοκλήρωσε την παραγωγή και το συντονισμό της έκθεσης σύγχρονης Τέχνης «Θέσις – Αντίθεσις - Σύνθεσις. Στη τροχιά των Αλλαγών» σε επιμέλεια Κατερίνας Κοσκινά με την Ελλάδα να συμμετέχει ως τιμώμενη χώρα στην έκθεση «The Tides of the Century - 2020 International Art Exhibition» που λαμβάνει χώρα στο Ocean Flower Island, στη Hainan, τον νέο οικονομικό και τουριστικό προορισμό στην Νότια Κίνα.
To 1994 o Steve Jobs, ιδρυτής της Apple, αναφέρθηκε στο σημαίνοντα ρόλο των «ιστοριών», ενώ λίγο αργότερα επεσήμανε την ανάγκη για το «πάντρεμα της τεχνολογίας με τις ανθρωπιστικές σπουδές» θέλοντας να τονίσει ότι τα σύγχρονα λογισμικά πρέπει να αποκτήσουν επικοινωνιακή δυναμική. Στο «πάντρεμα» αυτό η αφηγηματικότητα αναπτύσσεται με βασικό άξονα το χρόνο ενώ οι ψηφιακές διευθετήσεις κατανοούνται ως «εικόνες». Η πρόκληση λοιπόν έγκειται στη σύζευξη του «αφηγήματος» με την «έκθεση» (display).
H πρόσφατη συνεργασία της PostScriptum με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και ειδικότερα με την Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για εμάς αλλά και εύφορο πεδίο δημιουργίας συμβίωσης της τεχνογνωσίας μας στον ψηφιακό πολιτισμό και την πρόκληση για την ανάδειξη του ιστορικού και πολιτιστικού αποθέματος μέσω της ψηφιακής αφήγησης. Βασική παράμετρος αποτέλεσε και η τήρηση του μουσειακού τρόπου αφήγησης με σκοπό την ενεργή εμπλοκή του επισκέπτη, του χρήστη εν προκειμένω.
H PostScriptum συμμετέχει στο έργο ECHO II: Traditions in Transition το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη χρηματοδοτεί διακρατικά σχέδια συνεργασίας ώστε να βοηθήσει τους πολιτιστικούς οργανισμούς της Ευρώπης να συνεργαστούν σε διασυνοριακό επίπεδο. Στόχος των διακρατικών σχεδίων συνεργασίας είναι η διασυνοριακή ανταλλαγή έργων τέχνης μέσω δανεισμού, διεθνών περιοδειών και εκθέσεων, καθώς και οι συμπαραγωγές, οι κοινές περιοδείες και οι παραστάσεις πολιτιστικών οργανισμών από διαφορετικές χώρες.
Το έργο «100 χρόνια ΓΣΕΒΕΕ» στόχο είχε τον εορτασμό της εκατοντάχρονης πορείας και ιστορίας της Γενική Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ). Παλαιά και νέα σωματεία και ομοσπονδίες, επαγγέλματα και πρόσωπα που συνδέθηκαν με την ιστορία της ΓΣΕΒΕΕ και τον συνδικαλισμό των επαγγελματοβιοτεχνών και των εμπόρων, συνθέσεις διοικητικών συμβουλίων και συνέδρια, απεργίες και δυναμικές διεκδικήσεις, η κοινωνική και πολιτισμική διάσταση της ΓΣΕΒΕΕ, τα διαχρονικά αιτήματα των μικρών επιχειρήσεων και η αντιμετώπισή τους από το κράτος αποτέλεσαν σημεία προβολής και ανάδειξης που συνδέουν το παρόν με το παρελθόν σε μια αέναη αναζήτηση νέων μορφών δράσης και κινητοποιήσεων.
H PostScriptum σε συνεργασία με την RTD Talos, ανέλαβε την εκπόνηση μελέτης συντήρησης αρχειακού υλικού στο πλαίσιο του Έργου “Ψηφιοποίηση, Προσβασιμότητα και Διάχυση Πολιτισμικού Προϊόντος (οπτικοακουστικό, έντυπο, μουσικό)” - Ψηφιακός Ηρόδοτος ΙΙ, το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A Ελλάδα – Κύπρος 2014-2020.
Η Ελλάδα συμμετείχε ως τιμώμενη χώρα στη διεθνή έκθεση “China International Import Expo 2019 (CIIE)” που διοργανώθηκε στη Σαγκάη, Κίνα, από τις 5 έως και τις 10 Νοεμβρίου 2019. Η PostScriptum ανέλαβε για λογαριασμό της Entreprise Greece το σχεδιασμό του σκεπτικού, την επικοινωνία και την οπτικοακουστική παρουσία της ελληνικής συμμετοχής.
To Collection Care είναι ένα ευρωπαϊκό έργο που συγκεντρώνει τεχνογνωσία υψηλού επιπέδου από μια κοινοπραξία από κορυφαίους ακαδημαϊκούς και τεχνολογικούς εταίρους αλλά και μουσεία διεθνούς εμβέλειας. Συγχρηματοδοτείται από το HORIZON 2020, το πρόγραμμα Πλαίσιο της ΕΕ για την Έρευνα και την Καινοτομία.
H PostScriptum, σε συνεργασία με τις εταιρείες Encodica και Tool, ανέλαβε τον επανασχεδιασμό του δικτυακού κόμβου της «Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου & Οίνου» για λογαριασμό της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ),τον μοναδικό φορέα στην Ελλάδα για το αμπέλι και το κρασί που απαρτίζεται από εκπροσώπους της παραγωγής, της μεταποίησης και της εμπορίας προϊόντων αμπέλου και οίνου, το επίσημο εθνικό portal για το ελληνικό κρασί, με κυρίαρχο σκοπό την προώθηση των Ελληνικών προϊόντων οίνου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η PostScriptum ολοκλήρωσε το πρώτο της έργο στην Κίνα συμβάλλοντας ως πολιτιστικός σύμβουλος στις δράσεις του Hellas House, ενός μοναδικού ελληνικού πολιτιστικού κέντρου στην Σαγκάη, το οποίο και εγκαινιάστηκε με μεγάλη επιτυχία, την Τρίτη 15 Μαΐου. Η PostScriptum, ως πολιτιστικός σύμβουλος συνέδραμε ενεργά στο όλο εγχείρημα.
Η PostScriptumκαι το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο διοργάνωσαν στο πλαίσιο των δράσεων του ΕΙΜ για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2018, με τίτλο «Μουσεία και (δια)δίκτυα. Νέες προσεγγίσεις, νέο κοινό», έναν 9ήμερο Μαραθώνιο Μεταγραφής εγγράφων του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Η επετειακή έκθεσης «Τρεις πόλεις-Μία ιστορία» ήταν μία πρωτοβουλία του Μουσείου Θυμάτων Ναζισμού Διστόμου (ΜΘΝΔ) και του Αρχείου Ιωάννη Ε. Σταμούλη. Κεντρικό θέμα της έκθεσης ήταν η ναζιστική θηριωδία που έπληξε, μήνα Ιούνιο, τρεις ευρωπαϊκές πόλεις: το Δίστομο, το Lidice(Τσεχία) και το Oradour(Γαλλία).
Το Europeana Space είναι ένα ευρωπαϊκό έργο που συγκεντρώνει τεχνογνωσία υψηλού επιπέδου από τις ευρωπαϊκές δημιουργικές βιομηχανίες και μια κοινοπραξία από κορυφαίους ακαδημαϊκούς και τεχνολογικούς εταίρους και συγχρηματοδοτείται από το ICT Policy Support Programme, ως τμήμα του Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP). Η PostScriptum συμμετέχει στο πρόγραμμα ως τεχνολογικός και επιστημονικός εταίρος.
Με το Έργο «Προβολή και ανάδειξη των δραστηριοτήτων του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών μέσα από την χάραξη μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής στρατηγικής», το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση, το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών αναβαθμίζει την επικοινωνία του και ενισχύει την προσβασιμότητα στο πλούσιο πολιτισμικό απόθεμα που παράγει το ίδιο.
Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο με το έργο Ε-Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο αναβαθμίζει το σύστημα διαχείρισης των αρχαιολογικών συλλογών του, αξιοποιώντας σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές, δημιουργεί ένα νέο, προσβάσιμο ψηφιακό αρχείο που μπορεί να εμπλουτιστεί και παρέχει έγκυρη πληροφόρηση για τον βυζαντινό και μεταβυζαντινό πολιτισμό, ανανεώνει την επικοινωνία και εμβαθύνει τη σχέση του με πολλές και διαφορετικές ομάδες κοινού, με ειδικούς και μη ειδικούς, αλλά και με το διεθνές κοινό και, τέλος, ενθαρρύνει τη μάθηση μέσα από το παιχνίδι, τον διάλογο και τη δικτύωση με μικρούς και μεγάλους.
Με σκοπό τη διατήρηση και ευρεία προβολή της ιδιαίτερης συλλογής του και τη διάθεσή της στους πολίτες, το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την PostScriptum υλοποίησε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» το έργο «Νους Υγιής εν σώματι υγιεί στην ψηφιακή εποχή». Σκοπός του έργου ήταν η δημιουργία της πρώτης ολοκληρωμένης ψηφιακής έκθεσης στην Ελλάδα, με κεντρικό πυρήνα την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.
Η δράση Thesswiki αποτελεί μία πρότυπη ενέργεια πληθοπορισμού (crowdsourcing) με στόχο την ψηφιοποίηση της ιστορίας και του πολιτισμού της πόλης της Θεσσαλονίκης από τους ίδιους τους πολίτες μέσω της μεγαλύτερης ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας στον κόσμο, της Wikipedia. Η δράση διοργανώθηκε από το Δήμο Θεσσαλονίκης και εντάχθηκε στο πρόγραμμα των Δημητρίων 2015. Συντονίστηκε από την PostScriptum, στο πλαίσιο των υπηρεσιών που παρέχει για την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος φορέων και οργανισμών, σε συνεργασία με την ΕΕΛ/ΛΑΚ και την Wikimedia Community User Group Greece.
Το έργο «Εθνικό Ιστορικό Μουσείο. Εικονικές Εκθέσεις και Εκπαιδευτικές Εφαρμογές για τη Νεότερη Ελληνική Ιστορία» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση». Πρόκειται για έργο καίριο για την αναβάθμιση του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου που αποτελεί ένα από τα παλαιότερα και πλουσιότερα σε συλλογές και αρχειακά τεκμήρια μουσεία νεότερης ιστορίας στην Ευρώπη. Το έργο περιλαμβάνει επιστημονική τεκμηρίωση και ψηφιοποίηση 4.550 τεκμηρίων, σύστημα διαχείρισης συλλογών MuseumPlus και eMuseumPlus, νέο ιστότοπο, διαδραστικές εφαρμογές και εκπαιδευτικά σεμινάρια.
Το έργο «Ψηφιοποίηση και Ανάδειξη Πολιτιστικού Αποθέματος του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου» στοχεύει στην ψηφιακή ανάδειξη του Ιδρύματος και του διάσημου γλύπτη και περιλαμβάνει νέο ιστότοπο, διαδραστικές εφαρμογές, εικονικές εκθέσεις, επιστημονική τεκμηρίωση και ψηφιοποίηση 1.095 αντικειμένων, σύστημα διαχείρισης συλλογών MusuemPlus και eMuseumPlus εκπαιδευτικά σεμινάρια κ.ά..
Η PostScriptum υλοποίησε για λογαριασμό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το έργο «Εικονικό Εκπαιδευτικό Μουσείο Όπερας & Εκπαιδευτικά Προγράμματα για την Όπερα με χρήση ΤΠΕ». Πρόκειται για ένα έργο με διαδραστικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα και υψηλή αισθητική που περιλαμβάνει ελκυστικές εφαρμογές. Στόχος του εικονικού μουσείου είναι να αναπαραστήσει διαδραστικά και διαδικτυακά τον πολιτιστικά συναρπαστικό κόσμο της Όπερας.
H δράση «Μαραθώνιος Βικιπαίδειας για την 25η Μαρτίου με επίκεντρο το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο» είχε στόχο τον εμπλουτισμό της Βικιπαίδειας με λήμματα σχετικά με την Ελληνική Επανάσταση και εν γένει τη θεματογραφία του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου μέσα από την ενεργή συμμετοχή διδασκόντων και μαθητών καθώς και η διάδοση στην εκπαιδευτική κοινότητα της ορθής χρήσης και της σημασίας της Βικιπαίδειας, ενός εγχειρήματος ανοικτού περιεχομένου που η PostScriptum στηρίζει δυναμικά.
Το Europeana Inside αποτελεί ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο την ενίσχυση του περιεχομένου της Europeana και την επίλυση τεχνικών κυρίως προβλημάτων στη διαδικασία αυτή.
Εικονικό μουσείο, θεματικά χρονολόγια, διαδραστικός χάρτης, βιωματικές αφηγήσεις, εικονικές περιηγήσεις και ψηφιακή αναβάθμιση με το σύστημα MuseumPlus συνθέτουν μία ενδιαφέρουσα ψηφιακή περιπλάνηση στη συλλογή του Μουσείου της Πόλης των Αθηνών.
Το Έργο «Στο Λουτρό: Ένα ταξίδι στο σώμα και τη ψυχή» αποτελεί την ψηφιακή αναπαράσταση της πλήρους λειτουργίας του Λουτρού των Αέρηδων, όχι μόνο ως διεργασίας καθαρισμού του σώματος, αλλά και ως σημαντικού – διαχρονικά και διαπολιτισμικά – κοινωνικού σημείου συνάντησης, ενταγμένου πλήρως στην καθημερινή ζωή της πόλης. Το Έργο περιελάμβανε τη δημιουργία ψηφιακών διαδραστικών εφαρμογών στο διαδίκτυο και στο φυσικό χώρο του Μουσείου με θέμα την καθαριότητα και τον καλλωπισμό του σώματος.
Μία μελέτη-πρόκληση για την PostScriptum με στόχο την ολοκληρωμένη πρόταση για τη μόνιμη έκθεση του Μουσείου Εξόδου του Μεσολογγίου, η οποία βασίστηκε σε έρευνα πηγών, βιβλιογραφική και ιστορική έρευνα και περιελάμβανε αξιολόγηση των υπαρχόντων εκθεμάτων και πόρων, έρευνα τεκμηριωτικού υλικού και ανάπτυξη μουσειολογικού σκεπτικού.
H PostScriptum δημιούργησε για λογαριασμό της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ),τον μοναδικό φορέα στην Ελλάδα για το αμπέλι και το κρασί που απαρτίζεται από εκπροσώπους της παραγωγής, της μεταποίησης και της εμπορίας προϊόντων αμπέλου και οίνου, το επίσημο εθνικό portal για το ελληνικό κρασί www.newwinesofgreece.com, με κυρίαρχο σκοπό την προώθηση των Ελληνικών προϊόντων οίνου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ανάπτυξη και εγκατάσταση εφαρμογής διαδικτυακού κόμβου διαδραστικής ξενάγησης στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Πρόκειται για μία εκπαιδευτική και ταυτόχρονα ψυχαγωγική εφαρμογή (edutainment) που "ζωντανεύει" την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας στα μάτια των ηλεκτρονικών επισκεπτών, κάνοντας την ξενάγησή τους άκρως διαδραστική και διασκεδαστική.
Στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιοποίηση, τεκμηρίωση και ανάδειξη των συλλογών του ΕΜΣΤ» η PostScriptum ανέλαβε την ανάπτυξη των υποδομών, καθώς και τις δράσεις ψηφιοποίησης των συλλογών του ΕΜΣΤ. Το έργο συνέβαλε στην ανάπτυξη τεχνολογικών υποδομών υλικού και λογισμικού, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα οργάνωσης, διαχείρισης και διάδοσης των ψηφιακών πολιτιστικών συνόλων που δημιουργούνται, καθώς και στη δημιουργία προϋποθέσεων για διευρυμένη πρόσβαση και περαιτέρω αξιοποίηση των αρχειακών συλλογών στην παραγωγή δευτερογενών ψηφιακών προϊόντων.
Δράσεις ενημέρωσης κοινού για το Ελληνικό Οικοτουριστικό Προϊόν μέσω δημιουργίας ενημερωτικών, εκπαιδευτικών και ψυχαγωγικών εφαρμογών με στόχο τη δημιουργία μίας ενιαίας, αναγνωρίσιμης και προσδιοριστικής ταυτότητας (branding) για τον Οικοτουρισμό, η οποία εμπεριείχε όλες τις αξίες του εθνικού οικοτουριστικού προϊόντος, από το οποίο ωφελήθηκαν τόσο οι πάροχοι των υπηρεσιών, όσο και η Ελληνική οικονομία και ο τουρισμός.