GR / EN

News & Insights

Ψηφιακή Στρατηγική για την Εθνική Πινακοθήκη και το ΔΙΑΖΩΜΑ

Νέα
3.8.2016
share on Facebook  share on Twitter  share on Linkedin
Ψηφιακή Στρατηγική για την Εθνική Πινακοθήκη και το ΔΙΑΖΩΜΑ

Η σεζόν κλείνει με δύο σημαντικά έργα για την PostScriptum και τον ψηφιακό πολιτισμό: το σχεδιασμό ψηφιακής στρατηγικής για την Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου και την εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο την ψηφιακή στρατηγική για τον πολιτισμό ως οδηγό για τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στο χώρο του πολιτισμού, την οποία ανέθεσε στην PostScriptum το ΔΙΑΖΩΜΑ.

Η Ψηφιακή Στρατηγική για την Εθνική Πινακοθήκη αποτελεί μία σύγχρονη μελέτη που θα τη φέρει πιο κοντά τις νέες απαιτήσεις του κοινού.  Στο πλαίσιο αυτό θα οριστούν νέα ψηφιακά μέσα και ποικίλες πρακτικές και ενέργειες που θα προωθήσουν το άνοιγμα των συλλογών του Μουσείου σε ευρύτερο κοινό, θα αναβαθμίσουν την εμπειρία της επίσκεψης και θα ενισχύσουν την απόλαυση των έργων. Η μελέτη αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην ανανεωμένη μουσειολογική αντίληψη και στην ενίσχυση του ψηφιακού αποτυπώματος της Πινακοθήκης ως σύγχρονου πολιτιστικού οργανισμού.

Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η Ψηφιακή Στρατηγική για τον Πολιτισμό που υλοποιεί η PostScriptum για το ΔΙΑΖΩΜΑ. Πέραν της βασικής μελέτης για τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στο χώρο του πολιτισμού, περιλαμβάνει εξειδικεύσεις για την αποτύπωση των ειδικών αναγκών αναφορικά με τις διεργασίες και τις υποδομές Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στο έργο «Πολιτιστική Διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου» αλλά και σε τρία ακόμη έργα: στο «Αρχαιολογικό και Περιβαλλοντικό Πάρκο της Επιδαύρου», στην «Πολιτιστική και Περιβαλλοντική Διαδρομή της Ολυμπίας Οδού» και στο «Αρχαιολογικό Πάρκο της Μεσσήνης». 

Με την υλοποίηση των μελετών αυτών γίνεται ίσως για πρώτη φορά για τα ελληνικά δεδομένα ένας τόσο εκτενής και εξειδικευμένος σχεδιασμός ενεργειών και δράσεων βάσει μίας ολοκληρωμένης Ψηφιακής Στρατηγικής. Στόχος είναι να γίνει μία ουσιαστική δουλειά, σε βάθος, προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα και τους πόρους των πολιτιστικών οργανισμών, αλλά πάντα προσανατολισμένη στις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές.