Το σύγχρονο μουσείο αποτελεί ένα χώρο εμπειριών, διάδρασης και διάχυτης ψυχαγωγικής μάθησης. Είναι ένας ανοιχτός, προσβάσιμος οργανισμός που εκτείνεται τόσο στο φυσικό όσο και στον ψηφιακό χώρο, υπηρετώντας τόσο τους on- =site (φυσικούς) όσο και τους on-line επισκέπτες (του διαδικτύου). H ψηφιακή τεχνολογία διευρύνει την ερμηνεία, αυξάνει την εμπειρία, υπερβαίνει χρονικά και χωρικά όρια.
Η πρόσφατη υγειονομική κρίση έστρεψε το ενδιαφέρον των πολιτιστικών οργανισμών στην (ούτως ή άλλως επιτακτική) αξιοποίηση νέων τεχνολογικών μέσων και τον εμπλουτισμό των καναλιών δραστηριοποίησης και προβολής τους. Η παραγωγή βίντεο και ψηφιακού περιεχομένου καθώς και η εστίαση σε ψηφιακές λύσεις για προσέλκυση κοινού μπήκε σε πρώτο πλάνο. Live Streaming, on-line περιηγήσεις, ψηφιακές εκθέσεις και καμπάνιες σε κοινωνικά δίκτυα διατηρούν ζωντανή και ασφαλή την επαφή των πολιτιστικών οργανισμών με τα κοινά τους.
Η παρουσίαση που θα βρείτε εδώ δεν φιλοδοξεί να ορίσει επακριβώς την έννοια της ψηφιακής έκθεσης ούτε να εξαντλήσει τους ποικίλους και εν δυνάμει τύπους της - παραθέτει όμως βασικές έννοιες και παραδείγματα που μπορούν να βοηθήσουν στην κατανόηση του ερμηνευτικού και προωθητικού αυτού μέσου.